Jesienią aktywność też jest ważna

Jesienią aktywność też jest ważna

Kiedy kończą się wakacje, wielu z nas niestety porzuca swoje treningowe plany i założenia. Nawet jeżeli jesienią trochę przybędzie nam ciałka, to nic się nie stanie. Wszystko ukryje się pod grubszymi ubraniami, a na wiosnę znowu zabierzemy się za trening. Takie rozumowanie, choć powszechne, niestety nie jest zbyt rozsądne. Po pierwsze dlatego, że organizm człowieka nie za bardzo lubi takie wagowe wahania. To mu szkodzi i zaburza jego wewnętrzną równowagę. Poza tym im więcej kilogramów, tym gorsze samopoczucie na co dzień. Jesień to coraz dłuższe wieczory, mniej słońca i więcej chłodu. Takie warunki po słonecznym lecie i tak ciężko znieść. Jeżeli dodatkowo obciąży się swój organizm nadmierną ilością cukru czy pełnej tłuszczów trans żywności przetworzonej, wówczas nastrój jeszcze bardziej się pogorszy. Brak ruchu natomiast ostatecznie pogrzebie marzenia o utrzymaniu formy oraz świetnego samopoczucia także jesienią i zimą. I właśnie za pośrednictwem aktywności fizycznej można zachować optymistyczne podejście do życia oraz zadbać, by w chłodniejsze miesiące zbyt dużo nas nie przybyło. Nie wszystkie sporty można jesienią kontynuować. Niemniej jednak niższe temperatury nie zwalniają całkowicie z obowiązku wychodzenia na świeże powietrze. Można spacerować, uprawiać nordic walking, a nawet biegać. Bez problemu udaje się nabyć odzież, która ochroni przed zimnem nawet w wyjątkowo mroźne poranki czy wieczory. Alternatywą dla zmarzluchów będzie siłownia, basen czy zajęcia grupowe. Ostatnimi czasy popularne są chociażby cross fit, zumba, a nawet tradycyjny aerobic. Wszystkie te zajęcia wymagają niezłej kondycji, a na pewno są okazją do intensywnego wysiłku. Szukającym dobrej kondycji, ale również większego spokoju, polecić można pilates, ewentualnie jogę. Te dwa ostatnie systemy ćwiczeń są idealne na jesień. Rozgrzeją ciało, pozwolą je uelastycznić oraz wzmocnić. Wbrew pozorom na takich zajęciach również można się spocić. Działają one relaksująco oraz dotleniająco. Samopoczucie po nich jest fantastyczne, wystarczy spróbować. Bogata oferta zajęć treningowych sprawia, że żadne wymówki nie mają sensu. Poza tym, że można uczestniczyć w formach zorganizowanych, wiele form aktywności daje się realizować samodzielnie w domu lub na powietrzu. Warto dbać o siebie cały rok. Nie przestawać, gdy robi się chłodniej. Polska jesień to czas wytchnienia. Niższe temperatury są zresztą dla nas bardziej optymalne niż trzydziestostopniowe upały. To właśnie latem niektóre formy aktywności są niewskazane, ponieważ za bardzo obciążają organizm. Jesienią natomiast można ćwiczyć swobodnie i delektować się wciąż pięknymi, słonecznymi dniami. Zwłaszcza tegoroczny wrzesień bardzo pozytywnie zaskakuje mieszkańców kraju nad Wisłą. Tym bardziej nie opłaca się siedzieć w domu. Trzeba korzystać ze słońca i wciąż dosyć wysokich temperatur. Dzięki temu zachowa się optymistyczne podejście do życia, łatwiej będzie zmierzyć się z wyzwaniami codzienności, ale również bez problemu uda się wcisnąć w wymarzoną sylwestrową kreację. Zachowując konsekwencję działania, w tym wypadku utrzymując aktywność fizyczną, dba się również o swoje zdrowie. Buduje formę oraz odporność, dzięki której różne choroby nie będą utrudniały nam życia. Stabilna waga ciała to natomiast sposób na wydłużenie swojego życia, jak również zachowanie samodzielności na starość. Ludzie aktywni za młodu nie cierpią bowiem tam często z powodu chorób wieku starczego, co ich bierni rówieśnicy. Przy okazji warto wspomnieć o korzystnym wpływie aktywności fizycznej na równowagę emocjonalną oraz sprawność umysłową. Osoby regularnie ćwiczące nie zmagają się ze skrajnymi wahaniami nastroju, a wraz z postępującym wiekiem nie odczuwają tak silnych problemów z pamięcią czy koncentracją. Najlepsze efekty przynosi jednak systematyczny ruch. Zatem nie można o nim zapominać także jesienią. Aktywność wskazana jest przez cały rok, wystarczy dostosować ją do warunków pogodowych. W ten sposób przełamuje się rutynę, wciąż jednak dbając o siebie.